Září 2008

31. den (Ne) - Měsíc, Moje čínská kamarádka, Odvážný dotaz, Čínská menza - aneb nudle jako doma, Jaterní, Hovory, Šlechtění, Večírek, Nečekaná návštěva

29. září 2008 v 9:20 | qlarinka |  Čína
31. den mého putování!!! Je to až neuvěřitelné, jak rychle to letí, už mám 1/10 za sebou a ani jsem se pořádně nerozkoukala... A přitom už se toho tolik stalo, tak doufám, že mi ten zbytek čínování uteče podobně a nepropadnu nějakým teskným depresím;-)

30. den (So) - Úkol, Do školy v sobotu, Doktor z Indonézie, Zase s Byronem, Srandovní ovoce, Šití, Blog

28. září 2008 v 15:12 | qlarinka |  Čína
Mohlo by se zdát, že se nám zase přikulil víkend, ale ne, jsme totiž v Číně, tady se na víkendy nehraje. Aspoň tedy, pokud máte další týden prázdniny.

29. den (Pá) - Sprint, Procházkou, Meny a chleba, Saša a Němci, Byron nerad chodí, Fang Laoshi, Prospané odpoledne, Rodinné příběhy

27. září 2008 v 8:19 | qlarinka |  Čína
Ráno jsem si pěkně pochutnávala na chlebu s máslem a sýrem. Není to sice český chleba ani český sýr, ale jíst se to dá a rozhodně se to podobá mému obvyklému jídlu víc, než místní snídaně.

28. den (Čt) - Soutěž ve zpěvu, Spánek při poslechu, Konverzační maximum, Kapačky, Čínské housle, Čekání a učení, Nákup

26. září 2008 v 10:36 | qlarinka |  Čína
Po 10 hodinách spánku jsem se cítila úplně zdravá, takže jsem měla radost, že se nepotvrdily moje středeční obavy, že bych se nastydla od Anni. Ta vyrazila na 8 do školy a já si mohla užít své oblíbené 2 hodinky osamotě. Ne, že bych chtěla sólo pokoj, jsem ráda, že jsme tu dvě a že člověk není sám, ale někdy se čas sama pro sebe chodí a já si ho užívám.

27. den (St) - Téma nevolnost, Únava, Velká večeře, Gruntz

26. září 2008 v 9:22 | qlarinka |  Čína
Na gramatice jsme četli text o cestování. Vlastně vůbec nebyl o cestování, ale o tom, jak bylo holčičce ve vlaku špatně a hlavní hrdinka byla ráda, že holčička zvracela z okýnka a ne nikomu pod nohy. Vzápětí se hrdinka zastyděla, ne však proto, že byla tak ráda, že dítě zvrací z okna, ale proto, že měla ve své tašce Kinedryl, ale nenapadlo jí dát ho holčičce - na rozdíl od staršího pána, který to udělal a tím pádem si zas zasloužil opakované děkování od maminky děvčátka.

26. den (Út) - Pěšky a pozdě, Bez sluchátek, Vtipy, Many a Anni v nemocnici, Pizza

24. září 2008 v 9:37 | qlarinka
Ráno měla Anni 38,6, což na 7 hodin ráno není zrovna nejvítanější teplota. Uvařila jsem si pseudo yogi čaj. Místo 20 min vaření jen přelití horkou vodou, mléko jsme kvůli kontaminaci vynechaly aspoň, že jsem si koupila med, tak jsem jí ho k tomu přidala. Vzala jsem si kontakt na její učitelky, abych je o přestávce oběhla a řekla jim, že je Anni nemocná a chtě nechtě jsem musela vyrazit do školy.

25. den (Po) - 1. školní pondělí, korejský oběd, zase to kolo, vzpomínky na 1. třídu, baozky, horečka

24. září 2008 v 8:36 | qlarinka |  Čína
I když pondělí obvykle patří k ne zrovna oblíbeným dnům v týdnu, já ho budu asi mít celkem ráda. Aspoň pro tenhle semestr. Začínám totiž až v 10:00 ve škole a tak si můžu po ránu pěkně přispat. A navíc mám jen jednu hodinu (90 min) a to gramatiku, tedy náš nejlepší předmět.

24. den (Ne) - Do hor, Schody, Přirážka, 14 u stolu, Vtipy

23. září 2008 v 8:56 | qlarinka |  Čína
Rozmrzelá z toho, že se na mě v sobotu večer všichni vykašlali, vstávala jsem v neděli po ránu a doufala, že mě čeká lepší den.

1. článek speciál - ZDRAVÍ

21. září 2008 v 12:05 | qlarinka |  Čína
Hodně se mě ptáte na některé věci, které do deníku tak nějak nepasují, proto jsem se rozhodla uveřejnit článek speciál, tentokrát o zdraví v Číně.

23. den (So) - Pozdní vstávání, výlet na fake market, instantní oběd, sport, sama doma

21. září 2008 v 9:44 | qlarinka |  Čína
Pozdní zalehnutí se dobře projevilo i na ranním vstávání, které proběhlo asi tak v 11:30. Zblajzla jsem jednu porci kukuřičné kaše, která by byla nepoživatelné bez tuny medu, kterou si tam přidávám navíc. Je to taková šlichta, že po ní máte tak za hodinu zase hlad (to znamená, že je to o něco málo lepší než jídlo v mekáči, po tom totiž máte hlad ještě dřív).

22. den (Pá) - Šlapka, Cibule, Švédka, Polka, Blog a popisky, Medůza bar, pivo

20. září 2008 v 14:26 | qlarinka |  Čína
Vstávání proběhlo celkem poklidně, dokonce mi i uschla čajem politá taška, takže jsem si měla do čeho sbalit věci. Do školy jsme vyrazily s Anni na kolech. Ale najednou co to slyším. Křup!!

21. den (Čt) - Pospání, Čaj, Rozumím, Francouzska, 1. fax, Nejoblíbenější jablko, Řetěz, ČAJ, Sušení, Babička s dědou

19. září 2008 v 10:03 | qlarinka |  Čína
Čtvrteční ráno bude moje oblíbené. Vstávám až na 10:00, takže mám spoustu času po ránu, i když vylezu s postele v 8:00, stihnu ještě spoustu věcí.

20. den (St) - Gramatika s novou třídní, Čtení, Potvrzení o studiu, Brambory, Anni šla na vlnu, školní pomůcky, první úkoly, večeře v čínštině

19. září 2008 v 8:50 | qlarinka |  Čína
Ráno jsme se míjely na chodbě jako mumie, protože předcházející týdny nám dovolovaly denně si přispat, tudíž vstávání na osmou hodinu nám stále dělá velké problémy. Mohly bychom s holkama začít soutěžit, kdo má po ránu největší rozruch nebo nejšílenější pyžamo. Akorát nevím, kdo by nám to vyhodnotil, protože všechny sotva vidíme na cestu, jak máme oči zalepené spánkem.

19. den (Út) - Růžový první školní den (Poslech, Konverzace, Ťiao-zky, Ručníky, Sraz, KOLAAAAA!!!)

17. září 2008 v 8:41 | qlarinka |  Čína
Jako obyvkle se mi nechtělo vstávat, ale nechtěla jsem přijít do školy pozdě hned první den, tak mi stejně nic jiného nezbylo. Výletování v autobusech, kde běží klimatizace naplno, se mi parádně podepsalo na hlasivkách, takže chraptím o sto šest. Jinak mi ale nic není, žádné kašlání, rýma nebo tak (BABI, NEBOJ!!!!).

18. den (Po) - Probuzení, Kola, kola a zase ta kola, autobusák, svačina ze stánku, doprovod, bubble tea, Daisy

17. září 2008 v 1:35 | qlarinka |  Čína
S ohledem na náročný víkend jsem se rozhodla věnovat pondělí poklidným činnostem. Dlouho si pospat, dopsat blog, v klidu se připravit do školy...to byl můj plán.Samozřejmě to tak ale nedopadlo.

17. den (Ne) - Autobus, nádraží, Belgičanka, vlna, tržiště, městská, vlak, brigáda, domácí večeře

17. září 2008 v 1:32 | qlarinka |  Čína
Teda, neděle se rozhodně nenesla v duchu nicnedělání, i když právě od lenošení a odpočinku byl její název odvozen. Vzhledem k tomu, jak pozdě jsem večer (ráno) šla spát, bylo ranní vstávání velmi nepříjemné. Nicméně dorazila jsem na smluvené místo jen s mým obvyklým 10-ti minutovým zpožděním.

16. den (So) - Lístky, Procházka k jezeru, Výsledky, Učebnice jako dárek, Krademe měsíční koláčky, Trust mart, Počesku, U Ondry

15. září 2008 v 7:52 | qlarinka |  Čína
Už po osmé hodině jsme se sešly u hlavní brány kampusu, aby si holky mohly koupit lístky. V Číně si totiž můžete koupit lístky jen z místa, ze kterého chcete jet. To znamená, že když se jeden den chystáte do Šanghaje a druhý den zpátky, musíte si lístek zpět koupit hned po příjezdu v Šanghaji, nic ve smyslu zpátečních lístků tu bohužel není. Přidala se k nám i Anni, která se chystala na výlet právě do Šanghaje za nějakým kamarádem, bude tam přes nos, takže budu mít pokoj sama pro sebe.

15. den (Pá) - Pravidla, Kola, Brýle, Pozvání na oběd, Muzeum hedvábí, Klíče, Holky, Kavárna

15. září 2008 v 6:43 | qlarinka |  Čína
Ráno jsme museli velmi vrzy vstávat, asi v 7, protože nás čekal velký den. V 8:10 (i když my měli v papírech 8:30, což jsme taky dodrželi a tudíž přišli hromadně pozdě) jsme se měli dostavit do budovy Mezinárodní koleje, aby nám tam pověděli něco o pravidlech a podobných věcech týkajících se začínajícího školního roku.

Omluvenka

14. září 2008 v 12:59 | qlarinka
Omlouvám se všem pravidelným čtenářům blogu za malý výpadek mého čínského deníku. Sešlo se teď mnoho zážitků a mnoho lidí, tudíž jsem poslední dny moc nespala, natož abych něco psala. Nicméně alespoň poznámky mám, takže zítra využiju prázdnin, které máme (btw. to je poprvé, co mám prázdniny ještě dřív, než by začala škola) a všechno doplním...
A když už jsem u toho, pište mi hodně komentáře, protože mě to pak motivuje do dalšího psaní;)

14. den (Čt) - Komár v pyžamu, legalizace, pagoda, tržiště, náhodná setkání, Carrefour, ZJ - Slováci a kočky, Ponožka

12. září 2008 v 12:05 | qlarinka
To zas jednou byla noc, pořád jsem se budila musela se škrábat, ale komáry jsem neslyšela. Dokonce jsem se nastříkala Offem uprostře noci, aby mi dali pokoj, ty potvory kousavý, ale stejně jsem byla ráno plá pupínků a strašně mě svědilo celé tělo. Rozhodla jsem se, že ještě než vyrazíme na policii, dám si sprchu, bylo sice už skoro 10:00, ale bylo mi jasné, že Litevky to stejně nestihnou (nepletla jsem se).