47. den (So) - Maokong

25. října 2010 v 8:29 | qlarinka |  Taiwan
Byla jsem ukecána nastavit si budík i o víkendu a vypravila jsem se společně s Markem a Magdou na výlet do hor, které jsou za naším kampusem. Počasí se tvářilo všelijak, ale spíš nepršelo, takže jsme se rozhodli vyrazit.

Původně nás mělo jít víc, ale ne všichni vstali, takže jsme šli nakonec jen ve třech. Oproti Číně mi sice přišlo, že je ve zdejších horách a kopcích schodů docela málo, ale i tak jich bylo dost. Ťapkali jsme od mapy k mapě a průběžně nadávali na zdejší systém značení a hlavně teda těch map, které byly na každém stanoviště nejen v jiném měřítku, ale i jinak rozsáhlé a jinak barevné, ale navíc i různě otočené, takže nám vždycky zabralo několik minut, než jsme se zorientovali.

Cestou jsme narazili na spoustu zvířátek, všude bylo plno obrovských pavouků, viděli jsme ještěrku, psy (toulavé i s pány), velké šneky a domácího divokého králíka. Důvěrně se se mnou chtěl seznámit jeden velký pavouk (rozpětí tak 10cm), chystal se mě chytit do své sítě, kterou rozprostřel přímo uprostřed cesty, ale naštěstí jsem si toho včas všimla a s bujarým výkřikem se mu vyhla. FUJ!

Cestou jsme navštívili buddhistický chrám (můžete mi vysvětlit, proč buddhisti v ČR nejedí maso, když tady je buddhista asi tak každý druhý a maso baští všichni?), ve kterém jsme dlouze polemizovali o významech jednotlivých soch (např. proč tam mají vedle sebe buddhu, pak čínského tlustého buddhu a pak sošky místního lidového náboženství), barev atp.

Obzvlášť pyšný jsem na to, že jsem bez jakéhokoli předchozího vzdělávání v této oblasti sama vydedukovala, že obrazce na stropě symbolizují fénixe (ženu) a draka (muže) a že jsou schválně uspořádáné do kruhu, stejně jako yin a yang (jin a jang), černá a bílá kapka propletené do kruhu vždy s tečkou opačné barvy v místě, kde je tlustší, neboť stejně jako tento symbol představují harmonii a jednotu a tmu a světlo, noc a den, ženu a muže :) Na druhou stranu to utvrzuje mámino přesvědčení, že už přemýšlím v symbolech stejně jako místní... No, kdybych vám přišla divná, tak to asi bude tou čínštinou :-D

Z chrámu jsme pokračovali ještě chvíli do kopce, minuli čajové plantáže a pak obtížně (začalo pršet a museli jsme po šutrech) sešli dolů k vodopádům, u kterých byly i modlitebny v jeskyních. Kdyby tak strašně nelilo a jedna třetina z nás (hádejte kdo) měla pláštěnku jako ostatní a ne jen deštník, bylo by to asi lepší, ale i tak bylo fajn posvačit v jeskyni pod vodopádem :) Když skoro přestalo pršet, vyrazili jsme dál.

Došli jsme až na Maokong (Mao-kung), kde je krásná vyhlídka a tolik vyhlášených čajoven, že jsem jezdí i lanovka. Mao znamená kočka a kung buď díra nebo nebesa (podle toho, v jakém se to čte tónu, ale nevím, jaký je to v tomhle případě správně), tak jsem buď byla v kočičím nebi nebo v kočičí díře :-D Těžko říct :-D

Díky přeháňkám nebylo moc pěkně, tak jsme se rozhodli sejít dolů pěšky a neutrácet za lanovku, ze které bychom stejně nic neviděli. Díky tomu jsme se mohli kochat malým králíčkem, který byl tak ochočený, že ho majitelé nechali běhat po políčku za domem (nebyl tam žádný plot) a když se králík dost nažral, tak se sám vydal domů :)

Ke škole jsme sešli kolem 4. hodiny odpolední, tak jsme rovnou vyrazili na obědo-večeři. Náhodou jsme v restauraci potkali i Michala (který to všechno zaspal), takže jsme se hned domluvili, že se večer budeme ještě všichni společně (plus mínus) koukat na film. Domů jsem si tak vlastně jen odnesla věci a zas vyrazila zpátky, abych stihla před filmem ještě bazén :)

Večer jsme pak koukali na Americké psycho, což je neskutečná kravina a vůbec mě to nebavilo... I když teda furt lepší, než zombíci, které kluci vybrali původně, to jsem jich po 2 minutách fakt zatrhla, protože tam bylo krve víc než přespříliš... Klukům se ale to Americké psycho docela líbilo, tak to holt asi není holčičí film, nebo jsem vybíravá až moc (což je pravda :-D)... ale aspoň jsem u toho neusnula...