Vídeň

10. března 2012 v 9:37 | qlarinka |  Příběhy ze života
Už je tomu sice asi 2 měsíce, ale stejně to na cestovatelský blog patří :) V lednu jsem se poprvé v životě vypravila do Vídně a bylo na co koukat. Chystala jsem se tam už před Vánoci, ale nějak nepřálo štěstí a zdraví, takže jsem výlet musela odložit, naštěstí tam ale spolubydla končila stáž až koncem ledna, takže se ještě všechno dalo stihnout :)

Ráno jsem vyjela docela brzo, abych pak ještě hodinu čekala v Brně a stihla žlutý bus, ale naštěstí se zadařilo a kolem poledne už jsem vystupovala u Prátru. Ten znám jen z pohádky Kačenka a strašidla a ani teď jsem se nedostala blíž, než abych z dálky viděla jeho ruské kolo, ale i tak to pro mě bylo znamením, že jsem ve Vídni, protože to kolo je pro mě takovým vídeňským symbolem.

M. se o mně vzorně starala, zrovna se to sešlo, že tam byli na návštěvě i její rodiče, ségra s manželem a miminkem a do toho i její přítel, takže se nás sem a tam pohybovala celá banda, ale dalo se to zvládnout :) Po obědě jsme vyrazili na procházku kolem parlamentu, radnice atp., pak jsme se prošli i kolem Habsburské rezidence a nakonec si prohlédli sochu Marie Terezie, která je mezi muzeem a galerií umění (snad jsem to nepopletla).

Chtěla jsem se jít podívat do krásného gotického kostela (komu je zasvěcen si bohužel nevzpomenu, ale to je pro mě dost typické), když jsme k němu docházeli, tak se objevili obrovská černá auta s českými vlaječkami... napsala bych audiny, ale kdoví, jestli to nebylo něco jiného... my "experti" na auta tohle totiž nerozlišujeme :) A kdosi prohodil: "To by byla sranda, kdyby v tom autě seděl Klaus..." A představte si, on tam fakt seděl :-D A psal SMSku zrovna nebo tak něco... a já ho neviděla... ale ostatní jo, takže to asi vážně byl on.

V lednu se ještě brzy stmívá, takže netrvalo dlouho a byla tma jako v pytli a my se rozdrobili na menší skupinky. Já jsem s M. a jejím přítelem C. vyrazila na jeho přání na večeři do australské restaurace. Problém byl, že jsem neměla hlad, protože jsem chvíli před tím měla v kavárně dortík, ale aspoň jsem ochutnala kousek klokana z porce M. Takže teď si můžu na seznam divných jídel, které jsem kdy jedla, přidat klokaní maso přidat vedle žabích stehýnek. Kromě klokanů tam podávali ještě pštrosy, krokodýli a smažené kobylky, ale zůstali jsme nohama při zemi a nic dalšího si nedali. Večer jsem za to byla docela ráda, protože i těch pár kousíčků mi poskakovalo v břiše, jako by mi snad měla vyrůst kapsa, takže jsem byla ráda, že jsem toho těžkého masa neměla víc.

Večer jsme byli docela uťapkaní, tak už jsme nikam nešli a zůstali u Marti na kolejích. Druhý den jsem si přála ochutnat pravý sachr, který mě na rozdíl od vídeňského řízku opravdu lákal. To se mi po menších peripetiích povedlo a já se mohla oblizovat až za ušima :) A dokonce mi ho naservírovala česká servírka, takže jsem se nemusela trápit s těmi asi 3 německými slovíčky, která umím :)

Poslední vídeňský výlet mě dovedl k Schonbrunnu (přehlásky si doplňte, odmítám hledat, kde se píšou). Tam se mi hrozně líbilo, i když jsme si prošli jen park a dovnitř zámku nešli. Byla tám krásně vidět celá Vídeň a bylo i super počasí... no prostě krásné místo :) Dovnitř jsme teda nakonec a nešli a místo toho se rozloučili s M. a vyrazili zpátky do Čech. Její ségra bydlí relativně kousek od nás, tak mě odvezli až na hranice Čech s Moravou, takže jsem byla pak už doma cobydup :)

A navíc mě provezli nejkrásnějším místem, které jsem za celý výlet viděla, a to sice Pálavou :) Holt asi doma je doma, ale ta příroda tam byla fakt překrásná, kam se na ni nějaká Vídeň hrabe...