16 První sníh v moři

29. října 2012 v 23:40 | qlarinka |  Erasmus v Portugalsku
Tak, v Česku začalo sněžit. A člověk vždycky touží po tom, co nemá. Kudrnovlásky po rovných vlasech, rovnovlásky po vlnách, svobodné po příteli, ženatí po svobodě... a ti co mají moře po sněhu a ti co mají sníh po teplu. A přesně tak to bylo i se mnou v sobotu.

Od rána jsem na facebooku četla jeden status za druhým a mohla tak krásně vytvořit vlastní meteorologickou mapu České republiky. Myslím, že bych byla jako rosnička úspěšná, vzhledem k počtu kontaktů, které na FB mám (ne, nesbírám pokémony, ale prostě dělám věci, u kterých člověk pozná hodně jiných lidí) a množství statusů oznamujících první sněhové vločky, vám totiž můžu říct, že sněžilo všude. I v Hradci. I v Praze na Strahově (a u Muzea čtyři...cm sněhu, jak zpívá Nohavica).

Po dvou hodinách a asi 50ti statusech, když jsem navíc zjistila, že sněží i v Polsku a na Slovensku, mě to přestalo bavit a rozhodla jsem se tvrdě zasáhnout. (A taky mě mrzelo, že jsem opět přišla o první sníh). Koukla jsem z okna a tam sluníčko, otevřela jsem okno a teplo... zkontrolovala jsem teploměr a příjemných 25°C. Pár hodin jsem se ještě trápila s popisem nejnavštěvovanějších turistických cílů v ČR v loňském roce (jedna ze seminárek, resp. její část), ale věděla jsem, že mě to sluníčko ven stejně dotáhne.

Odpoledne jsem rozhodila sítě a netrvalo dlouho a měla jsem i parťáka, který byl ochotný se mnou vyrazit na výlet k moři. Cestou jsme procházeli cílovou bránou maratonu, který se tu měl běžet následující den (to jsem ale zjistila až po tom maratonu).

U moře jsme se rozhodli vyrazit po pobřeží víc na sever a zjistit, kam až se dostaneme. Překvapivě jsme toho objevili docela hodně, včetně "rozlamovacího" mostu, který se v půlce jakoby zlomí a rozklopí na dvě strany, aby pod ním mohla projet loď. Měli jsme štěstí a tuhle podívanou jsme si užili hned dvakrát, jednou z pobřeží a podruhé přímo na mostě (zastaví vás před tím zlomem, nenechali nás držet se v úhlu na mostě, který se vztyčil kolmo vůči zemi).

Viděli jsme tudy projíždět obrovskou loď, nechápu, jak je možné, že se nepotopí, protože veliké bagry, kterých vezla snad 8, na ní vypadali jen jako malé plastové hračky položené v korbě tiráku. Překvapilo mě, že v přístavu tuto obří loď táhla taková malá lodička (v poměru k té obří, zase si nepředstavujte kanoi, ona i ta malá byla ve velikosti takové Čechie, kterou nám v HK před několika lety rozebrali a odvezli do šrotu, pozn. v lodi Čechie, která trvale kotvila na řece Labe, byla dlouhá léta restaurace). Asi to na té vodě funguje podobně, jako na kladce, ale beztak se mi to nezdá :-D

Pokračovali jsme ještě kousek dál a došli k přístavu. Dovnitř do areálu se tedy nesmí, ale i z poměrné dálky jsme si mohli prohlédnout spoustu lodí, obrovských kontejnerů a všeho možného.

Pak jsme se trochu ztratili, prošli se strašidelnou pěšinkou podél lesa a zase se naštěstí našli. Podařilo se nám dokonce zamířit správnou cestou zpět k moři, kde jsme si vymáchali nožičky (už to teda není teplé kafe, ale dalo se), vyfotili provokativní fotky a vrátili se domů.

Procházka se nám protáhla na slušný výlet, který trval skoro 6 hodin a rozhodně stál za to, už se těším na další :)

Jo, a provokativní fotka, na které stojím v kraťasech s nohama v moři, sklidila obrovský úspěch, je na FB asi 24 hodin a už mám u ní 50 "lajků" :-D (tj. 50 lidem se líbí).