Srpen 2016

Den 8: Pondělí 29.8.2016 Jezero

31. srpna 2016 v 9:46 | qlarinka |  Norsko 2016

Utíká to jako voda a můj norský výlet už se překlopil do druhé poloviny. Počasí má být dost proměnlivé, tak musím využívat každé nedeštivé chvilky a vyrážet za dobrodružstvím. Dopoledne jsem odpočívala a sjela s B. na nákup. Odpoledne jsem se vydala k jezeru.

Den 7: Neděle 28.8.2016 Rodinný den

30. srpna 2016 v 18:44 | qlarinka |  Norsko 2016

S trochou nadsázky se dá moje norská neděle nazvat rodinným dnem, protože jsem byla od rána do večera s bráchou. A fakt jsme si to užili, teda aspoň já jo :-D

Den 6: Sobota 27.8.2016 Liják

30. srpna 2016 v 18:42 | qlarinka |  Norsko 2016

Tak tady bude psaní krátké. Pršelo. Celý den lilo jako z konve a mě neopouštěla bolest zad. Celý den jsem strávila v posteli, dívala se na Zdivočelou zemi a užívala si teplého a suchého pelíšku. Sice mě mrzelo, že jsem jeden den v Norsku takto "prošustrovala", ale snad to ještě doženu. Později jsem se dozvěděla, že část lidí z kempu jelo na výlet do Molde a na transatlantskou cestu (mosty a tunely přes moře), jen je nějak nenapadlo mi říct, jestli nechci s nimi. Trochu mě to mrzí, ale na druhou stranu bych celý den jen seděla v autě, tak si to holt nechám na jindy. Aspoň jsem potěšila zdejší osazenstvo, když jsem z borůvek udělala buchtu, zem se po ní slehla :-D

Den 5: Pátek 26.8.2016 Losí hora a neplánovaný výlet

30. srpna 2016 v 13:31 | qlarinka |  Norsko 2016
Moje objevitelské nálady stále neustávají. Bohužel v kempu se nic nedělo, tak jsem čapla hrnec a hned po ránu vyrazila na borůvky. Opravdu jich tu roste všude kolem hrozně moc a jsou velké, takže jsem za chvíli měla nasbíráno půl hrnce. Bylo asi půl desáté a já přemýšlela, co budu dělat dál… Na odpoledne a další dva dny navíc hlásili celkem silné deště…

Den 4: Čtvrtek 25.8.2016 Kešky v okolí Valsøya

26. srpna 2016 v 18:36 | qlarinka |  Norsko 2016
Po devítihodinovém spánku jsem se dozvěděla, že jsem večer propásla losici. Snad při nějakém výletu potkáme jinou, zatím mám na kontě jen 2 lišky z noci příjezdu. Počasí na dnes předpovídali slibné, tak jsem se rozhodla vyrazit na výlet. Nechala jsem se svést až ke krámku, koupila si levné banány (asi 36 Kč/kg za banány a 60 Kč/kg nejlevnější jablka), nějakou housku a vyrazila na kešky.

Den 3: Středa 24.8.2016 Trajekt

26. srpna 2016 v 14:00 | qlarinka |  Norsko 2016

Sice je tu dlouho do večera a brzy od rána světlo, ale čerstvý vzduch dělá divy a opravdu dobře se tu spí. Mám za sebou velmi náročné léto, nejbližší vědí, že nejsem psychicky úplně v pohodě, takže jsem ráda, že tu spím jako dudek. Sice se i tak budím unavená, ale aspoň vím, že tělesně bych měla být odpočinutá.

Den 2: Úterý 23.8.2016 Cesta tam

26. srpna 2016 v 8:21 | qlarinka |  Norsko 2016

Cesta do Norska byla poměrně namáhavá, v Praze jsme nabrali hodinu zpoždění, přestup v Kodani byl v pohodě, navazující let startoval před 11 hodinou večer, takže jsem měla čas tak akorát si prohlédnout letiště. V Trondheimu jsem pak přistávala asi v půl jedné ráno po chvilce spánku v oblacích. Do cílové stanice to pak bylo ještě asi 2 hodiny autem. Kemp se nachází kousek od ostrůvku Valsøya, když si to najdete na mapě, tak zjistíte, že kolem nejsou žádné záchytné body v podobě měst nebo památek. Nejezdí sem dokonce ani vlak a autobusy snad jen školní, které svážejí děti na výuku. Na druhou stranu je tu hned vedle fjord a mám na něj výhled s obýváku.

Den 1: Pondělí 22.8.2016 Vzhůru na sever

22. srpna 2016 v 18:06 | qlarinka
Sedím s parťákem Panďákem (plyšákem) na letišti, čekám na zpožděný let a říkám si, že je nejvyšší čas vyrazit někam za dobrodružstvím. Využívám zpoždění a vracím se k před pár lety tolik oblíbené kratochvíli, vždyť zápisky z cest se hodí uchovat a proč se o ně trochu nepodělit. Dá se říct, že moje letošní dovolená splňuje kritéria letního odpočinku u moře, ale jen částečně. Na koupání to tam asi moc nebude, letím totiž Norska, jedné ze severských zemí.